Udržujte aktívny a zdravý životný štýl


Svaly sú nevyhnutné pre pohyb a nezávislý život, najmä v starobe. Svalová hmota však v priebehu rokov začína postupne klesať, čomu možno čeliť pravidelným cvičením, aktívnym životom, zdravým a vyváženým stravovaním. Určité percento svalovej hmoty tiež klesá v dôsledku procesov starnutia.

Vedeli ste?

Že, medzi 40 a 80 rokmi nášho života, strácame v priemere 50% svalovej hmoty.

Proces straty svalovej hmoty je pomalý a postupný, ale niekedy sa môže stať, že úbytok je rýchly a veľký. K tomu dochádza, keď sa zmení naše pohybovej aktivity. K zmenám v svalovom tkanive môže dôjsť vplyvom kľudového režimu, prebiehajúcich zápalov, nechutenstvom, ale tiež pri príjme nevyváženej stravy. Ak svaly nepoužívame intenzívne a dostatočne často, postupne sa zmenšujú a chátrajú. Najčastejšie strácame svalovú hmotu práve na úkor zníženej fyzickej aktivity, ktorá sa nazýva sarkopenia, čo znamená úbytok hmoty a sily kostrového svalstva vplyvom biologického starnutia. Rýchly pokles svalovej hmoty však môže nastať aj pri zníženom príjme živín, najmä aminokyselín a bielkovín.

Ako sa brániť poklesu svalovej hmoty?

  • Základným opatrením je pravidelná fyzická aktivita. Odporúča sa fyzický pohyb hlavne chôdze (dlhé a časté prechádzky).
  • Dôležitý je tiež dostatočný príjem potravy bohatej na bielkoviny, ktoré podporuj výrobu svaloviny.
  • Dôležitý je tiež dostatočný prísun tekutín, čo prispieva k správnej činnosti mozgu, ku kvalitnému trávenie. Medzi vhodné nápoje je potreba zaradiť obyčajnú vodu, bylinné alebo detoxikačné čaje (Protex čaj, Detox čaj), ktorých by mala byť denná spotreba 1,5 až 2 litre.

Vo vyššom veku sa samozrejme odporúča aj pravidelný pohyb a rekreácia, ale nie vždy to ide a samozrejme odporúča. Existujú tiež patologické príčiny rýchleho úbytku svalovej hmoty, ako sú poranenia, poškodenie nervového systému alebo iné závažné systémové ochorenia, ktorá bráni pohybu. Uznávaný kardiológ dr. Tomislav Majić, zostavil inovatívnu receptúru výnimočného produktu Vitality, ktorý obsahuje vysoký obsah bielkovín, ktoré prispievajú k zvýšeniu a udržaniu svalovej hmoty a zdravých kostí. Dostatočný príjem bielkovín je zvlášť dôležitý u ľudí trpiacej straty svalovej hmoty a u kohokoľvek, kto je krátkodobo alebo dlhodobo nepohyblivý.

V prvých dvoch až troch dňoch neustáleho ležanie a nepohyblivosti, začíname strácať svalovú hmotu, čo výrazne znižuje našu motoriku a ovplyvňuje aj tie najzákladnejšie každodenné činnosti, ako je obliekanie, vstávanie, chôdza po schodoch, zdvíhanie vecí. Práve preto je dôležité užívať suroviny, ako sú kakaové polyfenoly, tomatidin (extrakt zo zelených paradajok) a kyselinu urosolovú (výťažok z jablčných šupiek), tieto zložky zabraňujú strate svalovej hmoty a zlepšujú funkciu kostrového a srdcového svalu aj u fyzicky neaktívnych ľudí.

Zdieľaj tento príspevok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *